שעון קיץ שעון חורף

היום היום הראשון של הסתיו. היום והלילה שווים. לא שכחנו להזיז את השעון. החייל קם מאוחר יותר כדי להגיע לצבא, גם סוסון היה צריך לקום מוקדם היום וניתנה לו עוד שעה במתנה. רק שנראה שכרגיל אני בין היחידים במדינה הזאת שנהנים משעון חורף. הדבר היחידי שרע בו שהוא מבשר את סוף הקיץ האהוב עלי קיץ הולך ודועך. אני תמיד התקשיתי לקום בבוקר  וכשהנהיגו כאן שעון קיץ זו היתה קללה בשבילי. איך אקום בבוקר? איך אגיע לעבודה? גם ככה קשה לי לקום ועכשיו עוד שעה קודם? אבל איש לא שאל אותי. קמתי הייתי מאחרת, או מתנדנדת כמו זומבי. אני זוכרת שמישהי פעם אמרה לי משהו. הייתי אז סטודנטית באוניברסיטה וזה היה יום בו התחלנו יותר מאוחר כי בוטלו הרצאות. היא אמרה: עכשיו אפשר לדבר איתך. את נראית כל הזמן מרחפת פתאום את נראית בסדר.


כמידי שנה, בשנים האחרונות הזזת השעון אחורה מעוררת גל עכור של התלהמות. אין כבר על מה לריב במדינה הזאת? אין כבר על מה להתעצבן? אני רוצה להביא כמה ציטוטים מייצגים מהפייסבוק

״אלי ישי יא מעפן״


״ לזה קוראים כפיה דתית״


״אני לא מצליח להוציא את היד מכפפות הפרווה״


״ הנה שעון החורף מגיע לסיבוב נוסף לוקח איתו את האור וההגיון״


״ אלי ישי שכח להזיז את השעון 5373 שנים”


אלי ישי הוא פרימיטיבי ומפגר


בזבוז שעת אור ואנרגיה


לחסוך באנרגיה כל המדינה תתחיל את היום בשש בבוקר


צריך להפריד את הדת מהמדינה צריך להזיז את אלי ישי אחורה להחזיר אותו לחשכת ימי הביניים ואת כל חבריו הגנבים


שעון פוליטי בזבוז חשמל מפסידים שעה של אור סתם עושים לנו חושך בעינים


חוצפה. חודש וחצי לפני כל העולם אלי ישי מחורפן ומחרפן את כל הציבור. ממש חבל על מיליונים. טמטום ואיוולת


להנהיג שעון קיץ כל השנה


איוולת


ביבי נכנע לחרדים אלי ישי גנב רודן אידיוט.

כל זה בשביל שעה אחת למשך כמה ימים עד חודש.


למה? למה העצבים האלה? למה ההתלהמות על כל דבר? למה הרעש הזה? האלימות?


כל פעם מוצאים במדינה הזאת נושא חדש לריב עליו, למלא את האינטרנט עם טוקבקים רוויי שנאה . שעון קיץ שעון חורף צמחונות טבעונות סודאנים. גועל נפש.

אז לכל המתלהמים באשר הם


שעון החורף הוא השעון האמיתי. ישראל שוכנת בקו אורך 33 מזרח וזה אומר שיש להוסיף שעתיים מגריניץ’. שעון הקיץ הוא שעון שרירותי שמטרתו המוצהרת היא חסכון באנרגיה רק לא הוכח מעל לכל ספק שאכן כך הוא. גם מי שקם בחושך צריך להדליק אור והיום ברוב המשרדים יש תאורה ומזגנים במשך היום.


שעון הקיץ עד כמה שזכור לי הונהג בארץ רק ב1974 . בויקיפדיה אפשר לראות שהוא הונהג גם עד 1958 ואז בוטל למשך שנים רבות עד 1974. ב1976 הוא בוטל שוב חזר ל42 יום ב1980 וחודש באופן מסודר כל שנה ב1984.


רק ב2005 היתה חקיקה בנושא שבו הוחלט ששעון קיץ יתחיל ביום ששי האחרון לפני 2 באפריל ויסתיים ביום ראשון האחרון לפני יום כיפור.


אלי ישי וביבי לא היו ב2005 . להזכירכם שראש הממשלה היה אז אריק שרון האהוב על כל המתלהמים באשר הם.


בשאר העולם יש מדינות שמנהיגות שעון קיץ ארוך יותר, שווה לנו, קצר יותר או לא מנהיגות כלל. מה שבטוח שבשום מדינה בעולם אין כזאת אלימות סביב השעון או בכלל.


אז באמת תנו לישון בשקט. הקיץ באמת חלף עבר לו, הימים באמת קצרים, הולכים ומתקצרים. שוויג שתיל. נמאס כבר עם האלימות השנאה והצביעות. אתם לא באמת דואגים למדינה  ולחסכון באנרגיה. אתם רק מחפשים מקומות להוציא אגרסיות

22 thoughts on “שעון קיץ שעון חורף

  1. בדיוק היום הכנתי פוסט שתוהה קצת על ההתרגשות.  כתבת כאן כמה דברים מעניינים שלא ידעתי בכלל,  ואני מסכימה אתך שההתלהמות מוגזמת.  כמה צדקה נעמי שמר כשאמרה שאין לנו רגע דל:  או סקנדל או פסטיבל,  תמיד ימצאו משהו.

    Like

    1. ואנחנו אמרנו פעם שהערבים אוכלים אחד את השני. בינתיים מגיע לנו מקום ראשון בעולם בתחום זה. ארץ אוכלת יושביה.
      הציטוט הכי נחמד שמצאתי בנושא שעון הקיץ הוא
      הלכתי לקנות קולה ב 2:00 בלילה וחזרתי ב 1:00 בלילה

      Like

  2. וואו, לא חשבתי שאני אגיע לרגע הזה.
    ברוכה הבאה לקואליציה שלי.

    ד"א, ביבלוף נתניהו עכשיו גם הוא פועל להארכת שעון הקיץ.
    אולי בתקווה שיקבל טיפה מהאהדה שהתרגל אליה בימי החזרת גלעד שליט.

    עדיף שיתרכז בנושאים חשובים יותר שיש על הפרק.

    Like

    1. חבל שהוא נכנע ללחצים. שמתי לב שכל פרובוקציה וליבוי יצרים מתחילים ממרץ. על הבלאגן סביב השעון  אחראי ניצן הורוביץ המתקדם והנאור. ביבי נותר כך קרח מכאן ומכאן. חבל. הוא אדם מוכשר אך לחיץ וכל הלחצים המטופשים שמופעלים עליו לא מביאים תועלת לאף אחד

      Like

      1. ביבי יכול להביא תועלת אם הוא לא נלחץ
        חתול מנגן על פסנתר גם יכול להביא תועלת אם הוא לא נלחץ
        מסקנה: אין הבדל בין ביבי וחתול מנגן על פסנתר. 
        בעצם החתול הוא לא ראש ממשלה

        Like

      2. לא אוהב חתולים, ממילא.

        וראש ממשלה בלי חוט שדרה,
        אין בו תועלת.

        זה לא די שיש לך כישרון,
        צריך את הביצים להוציא אותו לפועל.

        Like

      3. צודק
        הכיטוב אם הוא יאמר עכשיו שהוא לא מאריך את שעון הקיץ. יש חוק משנת 2005 . כך נקבע וכך יהיה במקום להתפתל ולהבטיח שהוא יאריך והוא לא מאריך.  הוא יכול לתפוס פיקוד אם הוא רוצה ולא להתרצות בפני מי שלא בחר בו ולעולם לא יבחר בו.

        Like

  3. יפה. אני לא חושבת שהנושא הזה עולה סתם. במקרה הגבתי ברוח זו לדברים של אלישע דביר, ב LOOP האחרון שלו שנקרא ’אמינות’, אחרי שהוא הציע לשלוח בריונים לאלי ישי בסימטה חשוכה כדי ש’יכנו אותו בשמות לא מעצימים’.

    Like

    1. לא הבנתי מה הקשר בין הפוסט של אלישע דביר לפוסט הזה שכן מלבד קלנועית וכמה בחורות ערומות לא מצאתי שום דבר שקשור לאלי ישי ושעון הקיץ. אנסה שוב. אלי ישי לא צריך ללכת בסימטה חשוכה. הסימטה החשוכה היא כאן . בפייסבוק ובכל אתר אינטרנט שכותבים על שעון החורף

      Like

  4. דלגי על התמונות. בטקסט, ליד כוכבית הוא כותב: "(נכון, אנחנו צריכים להתמרד ולהמשיך עוד חודשיים עם שעון החורף. וגם לשלוח כמה בריונים שיתפסו את אלי ישי בסמטה חשוכה ויכנו אותו בשמות לא מעצימים)." ומודה, קצת השתלטתי לו על התגובות (5 תגובות שם שלי). אבל אז עוד לא ראיתי את הפוסט שלך. אחרת הייתי פשוט שולחת אותו אליך

    Like

    1. אוקיי ראיתי את זה באמת צריך לחפש את זה בנרות.
      הוא רוצה להתמרד שיתמרד. נגדו יצוצו עוד כמה אוהבי שנת בוקר כמוני וכמו הבנים שלי שבאמת לא מבינים על מה המהומה חוץ מהכיף להתנגח באלי ישי.
      היו עוד כמה שקראו למרד ולהפגנות. מחזיקה להם אצבעות שהם לא יצליחו.
      גם אנחנו אלה ששונאים לקום מוקדם בבוקר יש לנו על מה להתמרד. בהארהב למשל לא מתחילים את היום לפני השעה 9:00 לא בבתי הספר ולא במקומות העבודה. בארץ מתחילים ללמוד ב7:30 ולעבוד ב6:00 בבוקר במקומות מסוימים.

      Like

  5. שעון חורף לא מוסיף דבר לחרדים משום שהם מתאמים את זמני התפילות שלהם לשעון האור והחושך.
    הזזה שרירותית של השעון ע"י אלי ישי ושולחו (יוסי עובדיה) מכוונת להראות לחילונים מי הם אדוני הארץ האמיתיים שעל פיהם יישק דבר.
    ככל שהחילונים יתרגזו יותר, האגו של ישי ויוסי יטפס יותר גבוה.

    Like

    1. לא עברנו שטיפת מוח. כל הציטוטים האלה נשמעים כמו מפי המון מוסת. אנחנו מספיק מבוגרות ושקולות כדי לא ליפול במלכודות . שנה טובה.

      Like

  6. כל הכבוד לך דפנה .
    כל מילה , אמת .
    הבאת עובדות , שחלק מן הציבור מעדיף לא לדעת .

    שתהיה שנה טובה טובה .

    Like

Leave a comment